Feral Interactive hat gestern auf Steam den ersten Patch für XCOM 2 veröffentlicht, der zahlreiche Probleme der Linux-Portierung beheben soll. Ganz besonders werden hier die Performance-Probleme und das Stottern innerhalb der Missionen und Animationen angegangen. Das Update 1.0.1 enthält zudem alle Korrekturen des Updates der Windows-Version aus letzter Woche. Im Detail sind folgende Punkte geändert worden:
Mac und Linux-Änderungen
- Player is unable to progress to scan in the Geoscape after completing the Resistance Communications research via Tutorial – This will fix previously affected saves.
- Unable to load saves with a Chryssalid Cocoon – This will fix the issue, and for previously affected saves.
- Using the preview voice button for a modded voice pack will no longer crash the game when in the armoury.
- Improvements to frame rate and in level hitching.
- Fixed issues with Mods not enabling on some machines
- Improved “Refresh” button behaviour in modding panel
- Fixed issue with Shen’s leg flickering
- Fixed issue when switching from Japanese to other languages.
- Various minor improvements.
Linuxspezifische Änderungen
- Fixed rare corruption caused by LC_ALL flag in users .bashrc file
- Fixed discoloured pink/blue smoke on some Nvidia hardware
- Updated warnings for users using unsupported Nvidia drivers
- Fixed Red Lights above units in level on some Nvidia hardware
- Fixed conflict between depth of field and bloom on some Nvidia hardware
- Fixed crash on launch when VPN or other virtual networks are enabled.
- Fixed Fountains out of game area not correctly fogged
Weitere Fixes werden in den kommenden Monaten erwartet.
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Der Patch taugt ;) Ist quasi die händische Verbesserung vom Conf tweaken ....