
Feral Interactive hat gestern auf Steam den ersten Patch für XCOM 2 veröffentlicht, der zahlreiche Probleme der Linux-Portierung beheben soll. Ganz besonders werden hier die Performance-Probleme und das Stottern innerhalb der Missionen und Animationen angegangen. Das Update 1.0.1 enthält zudem alle Korrekturen des Updates der Windows-Version aus letzter Woche. Im Detail sind folgende Punkte geändert worden:
Mac und Linux-Änderungen
- Player is unable to progress to scan in the Geoscape after completing the Resistance Communications research via Tutorial – This will fix previously affected saves.
 - Unable to load saves with a Chryssalid Cocoon – This will fix the issue, and for previously affected saves.
 - Using the preview voice button for a modded voice pack will no longer crash the game when in the armoury.
 - Improvements to frame rate and in level hitching.
 - Fixed issues with Mods not enabling on some machines
 - Improved “Refresh” button behaviour in modding panel
 - Fixed issue with Shen’s leg flickering
 - Fixed issue when switching from Japanese to other languages.
 - Various minor improvements.
 
Linuxspezifische Änderungen
- Fixed rare corruption caused by LC_ALL flag in users .bashrc file
 - Fixed discoloured pink/blue smoke on some Nvidia hardware
 - Updated warnings for users using unsupported Nvidia drivers
 - Fixed Red Lights above units in level on some Nvidia hardware
 - Fixed conflict between depth of field and bloom on some Nvidia hardware
 - Fixed crash on launch when VPN or other virtual networks are enabled.
 - Fixed Fountains out of game area not correctly fogged
 
Weitere Fixes werden in den kommenden Monaten erwartet.
- Anmelden oder Registrieren um Kommentare zu schreiben
 - 1675 Aufrufe
 




Der Patch taugt ;) Ist quasi die händische Verbesserung vom Conf tweaken ....